سقف عرشه فولادی بعنوان یکی از روشهای اجرای سقف مرکب با سابقه بیش از پنجاه سال در دنیا بعلت صرفه اقتصادی و سهولت و سرعت اجرا و در عین حال ایمنی مناسب و ارتقا کیفیت سقف از لحاظ لرزش مقاومت در برابر آتش سوزی و افزایش رفتارهای کامپوزیتی از رایج ترین روشهای موجود به شمار می رود.
ورق گالوانیزه عرشه دو نقش بسیار مهم را در اجرای سقف دارا می باشد.
این ورق قبل و در هنگام بتن ریزی به عنوان یک سطح قابل عبور و مرور محسوب می شود و در عین حال سبب حذف قالب چوبی و در نتیجه صرفه جویی در هزینه های اجرایی نظیر ساخت و جمع آوری قالب می گردد. بعلاوه این ورق سبب تقویت دال بتنی می گردد و در اکثر موارد تنها با مش بندی و یا بتن الیافی جهت جلوگیری از ترک Shrinkage و کنترل حرارتی تقویت بتن به صورت کامل انجام پذیر است.
طبق ضوابط مبحث دهم ساختمان اتصال عرشه فولادی به تیر تنها از طریق گلمیخ های استاندارد جوشی امکانپذیر است. به همین دلیل مجریان سقف های کامپوزیت به این روش روی آورده اند که این امر سبب نزدیکتر شدن هر چه بیشتر تکنولوژی ساخت سقف های مرکب به روش های نوین اجرا در کشورهای پیشرفته شده است بدین ترتیب بهره برداری از خصوصیات بتن و فولاد به عنوان یک عضو واحد به بهترین شکل صورت می پذیرد که خود سبب می شود طراح قادر گردد از مقاطع تا 30 درصد سبک تر و ارزانتر جهت طراحی سازه استفاده نماید.
همچنین یک قوس با ارتفاع ۱۲ میلیمتر بالای فرم ورق عرشه فولادی جهت جلوگیری از دفرمگی و فاصله بین میلگرد
و ورق تعبیه گردیده است که کار اسپیسر را نیز انجام می دهد همچنین محل گلمیخ در کف ورق به طوری طراحی شده است که براحتی بتوان گلمیخ را جوشکاری کرد.